Strefa Dziecka

Terapie, warsztaty

Czytaj więcej >>

Strefa Rodzica

Wsparcie i poradnictwo, warsztaty, konsultacje

Czytaj więcej >>

Strefa Specjalisty/Nauczyciela

Szkolenia

Czytaj więcej >>

Nawet dziecko, które normalnie słyszy (ma prawidłowy słuch fizjologiczny) może mieć problem z przetwarzaniem bodźców słuchowych.

 

Wybrane czynniki, mogące wpływać na powstanie problemów z centralnym przetwarzaniem słuchowym:

- niedotlenienie w czasie porodu,

- wcześniactwo,

- opóźnienia neurorozwojowe,

- częste lub długotrwałe stany zapalne uszu,

- genetyczne predyspozycje, np. dysleksja,

- urazy głowy,

- zapalenie opon mózgowych

 

Trening słuchowy adresowany jest do dzieci, młodzieży i dorosłych:

- z opóźnionym rozwojem mowy,

- z zaburzeniami uwagi i percepcji słuchowej,

- z nadwrażliwością na dźwięki,

- z dysleksją i innymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

- z ADHD,

- z trudnościami w rozumieniu i zapamiętywaniu instrukcji oraz poleceń

- z autyzmem i powiązanymi zaburzeniami

 

Diagnoza opiera się na bardzo szczegółowym wywiadzie, obserwacji klinicznej, badaniu audiometrii totalnej (jednouszne i obuuszne), teście dychotycznym (test mowy utrudnionej) oraz badaniu lateralizacji w zakresie oka, ręki, ucha i nogi.

Program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej nagrywany jest na płyty CD. Pacjent otrzymuje płytę do domu i słucha jej codziennie przez 10 - 15 minut, przez słuchawki. Postępy kontrolowane są co 4 - 6 tygodni (w zależności od wieku). Po każdym spotkaniu kontrolnym pacjent otrzymuje nową, specjalnie dla niego przygotowaną płytę CD z programem terapeutycznym. Cały program stymulacji trwa 6 - 18 miesięcy. Dzieci najczęściej potrzebują 9 - 10 miesięcy.

 

Indywidualna stymulacja słuchu JIAS poprawia nie tylko słuch, ale również:

- zdolność utrzymania uwagi na wypowiedziach ustnych,

- czytanie,

- rozumienie mowy,

- artykulację,

- komunikację,

- samoocenę,

- wpływa na postępy w rozwoju i nauce (krótszy czas nauki, większa płynność słowna),

- harmonizuje napięcie mięśniowe, co pozytywnie wpływa na postawę ciała, koordynację ruchów i motorykę,

- utrzymanie równowagi

 

Jest to metoda wspomagająca, rekomendowana przez Instytut Neurofizjologii i Psychologii INPP w Chester www.inpp.org.pl , www.inpp.org.uk

 

DIAGNOZA WSTĘPNA 

czas: ok 2 godz

(rabaty dla dzieci, które są objęte inną formą terapii w naszym gabinecie oraz dla rodzeństwa)

DIAGNOZA MIĘDZYETAPOWA (co 4 - 6 tygodni)

czas: ok 1 godz

 

 

 

 

 

 

 

facebook