Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /zrozum/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Gabinet terapeutyczno - pedagogiczny ZROZUM - terapia INPP - trening kontroli złości

Strefa Dziecka

Terapie, warsztaty

Czytaj więcej >>

Strefa Rodzica

Wsparcie i poradnictwo, warsztaty, konsultacje

Czytaj więcej >>

Strefa Specjalisty/Nauczyciela

Szkolenia

Czytaj więcej >>


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 96

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 99

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 103

Trening adresowany jest do dzieci z:

  • Zespołem Aspergera,
  • wysokofunkcjonującym autyzmem
  • ADHD
  • zaburzonym zachowaniem
  • trudnościami w relacjach społecznych o innym podłożu

Komponenty Treningu:

  • komponent behawioralny – Trening Umiejętności Społecznych: motywowanie do treningu, mini instrukcja, modelowanie, odgrywanie ról, informacja zwrotna, transfer umiejętności
  • komponent emocjonalny – Trening rozpoznawania, nazywania, identyfikowania emocji i kontroli złości: wyzwalacze, sygnały, reduktory, monity, samonagradzanie, zastosowanie umiejętności społecznej
  • komponent poznawczy – Trening Wnioskowania Moralnego – nauka postrzegania świata w sposób bardziej adekwatny, uwzględniający perspektywę inną niż własna

Ćwiczone umiejętności dobieramy w zależności od zapotrzebowania grupy. Kwestionariusz diagnostyczne wypełniają na początku treningu rodzice i dzieci/młodzież.

Pracujemy według schematu:

  1. zdobywanie wiedzy – wiem, co trzeba zrobić
  2. nabywanie umiejętności – umiem to zrobić
  3. generalizacja umiejętności – to, co już umiem, wykorzystuje w codziennym życiu

Aby dane umiejętności zostały dobrze zgeneralizowane, rodzice i opiekunowie uczestników grupy, jako trenerzy transferu, dostają od nas wsparcie w postaci materiałów psychoedukacyjnych, które zawierają kroki i konkretne wskazówki, jak postępować w domu, aby wspierać ćwiczone umiejętności.

facebook