Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /zrozum/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Instrumental Enrichment

Strefa Dziecka

Terapie, warsztaty

Czytaj więcej >>

Strefa Rodzica

Wsparcie i poradnictwo, warsztaty, konsultacje

Czytaj więcej >>

Strefa Specjalisty/Nauczyciela

Szkolenia

Czytaj więcej >>


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 96

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 99

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /zrozum/plugins/system/articlesanywhere/helpers/replace.php on line 103

Feuerstein′s Instrumental Enrichment

Dla kogo?

• dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych (trudności szkolne o różnym podłożu)

• dla osób z obniżonym rozwojem umysłowym (od 7 roku życia)

• dla dzieci zdolnych jako narzędzie wzbogacania poznawczego

• dla osób z trudnościami wynikającymi z zaburzeń centralnego układu nerwowego (uszkodzenia mózgu, padaczka)

• dla dzieci impulsywnych, nadruchliwych (od 7 roku życia)

• dla dzieci zaniedbanych środowiskowo

 

Celem programu jest diagnozowanie i korygowanie niedostatecznych funkcji poznawczych w podstawowych umiejętnościach myślenia - pamięć, uwaga, koordynacja wzrokowo - ruchowa, logiczne rozumowanie, myślenie przyczynowo - skutkowe, percepcja. Uczy osobę trenującą jak się uczyć i w pełni wykorzystywać swoje zdolności na etapie zbierania informacji, przetwarzania jej oraz przedstawiania konkluzji. Celem nadrzędnym programu IE jest kształtowanie myślenia krytycznego.

Reguły myślenia, które ćwiczymy z pacjentem w zadaniach, mają  być przenoszone na różne sytuacje edukacyjne i sytuacje życia codziennego. Dlatego program jest czymś znacznie więcej, niż stolikową pracą nad funkcjami kognitywnymi. Ponadto transparentność poznania i emocji powoduje, że modyfikowanie procesów poznawczych, pozwala modyfikować procesy emocjonalne, motywacyjne czy społeczne.

Program IE nie zakłada uczenia konkretnego materiału, który może zostać łatwo  zapomniany. Narzędzia Instrumental Enrichment pozwalają nam uczyć strategii, organizacji, sposobów myślenia i kształtowanie umiejętności poznawczych oraz automatyzacji, które umożliwiają pacjentowi uczenie się.

 

 

 

facebook