"Gotowość nie jest stanem, na który wystarczy po prostu czekać, ale trzeba ją wykształcać"
Spotkania kierowane są do dzieci, które przygotowują się do nauki pisania i czytania. To zajęcia ogólnorozwojowe, które wspomagają rozwój dzieci w najważniejszych sferach:
- motoryka duża (równowaga dynamiczna i statyczna, koordynacja, napięcie mięśniowe),
- motoryka mała (sprawność dłoni i palców),
- kompetencje poznawcze (koncentracja, percepcja wzrokowa, rozumienie),
- sfera społeczna (samodzielność, umiejętność współpracy, aktywność),
- sfera emocjonalna (radzenie sobie z sukcesem i porażką, bysie ocenianym, pokonywanie trudności, radzenie sobie z trudnymi emocjami),
- mowa (artykulacja, percepcja słuchowa),
- myślenie kreatywne, podejmowanie własnej inicjatywy i działania.
czas: 60 minut
OCENA DOJRZAŁOŚCI DZIECKA DO NAUKI w zakresie funkcji wzrokowo - przestrzennych, słuchowo - językowych, orientacji przestrzennej, sprawności motoryki dużej i małej, rozwoju umiejętności samoobsługowych, zdolności do kontroli emocji, rozwoju społecznego i poznawczego. NOWOŚĆ! Diagnoza obejmuje również badanie gotowości neuromotorycznej i funkcje wzrokowe a aspekcie okulomotorycznym.
czas: 80 minut